17 februari 2020

Sponsoring

Hoe werkt sponsoring in de muziekindustrie?
Foto door Joao Tzanno op Unsplash

Niet alleen in sport en media stellen grote partijen zich op als sponsor, maar ook in de muziekscene wordt samengewerkt met bijvoorbeeld Red Bull en Converse. Toch worden de meeste sponsordeals gesloten tussen merken en zalen of festivals. 

Als artiest kun je een sponsordeaal aangaan met een merk, zo kun je bijvoorbeeld afspreken dat jij hun kleding draagt in jouw videoclip. Op die manier zorg jij er dan met je video voor dat de kleding door veel mensen gezien wordt, het kledingmerk zorgt er voor dat je er tof uitziet.

Wil je een gooi doen naar een sponsordeal? Bedenk je dan goed aan welk bedrijf of merk jij jouw act zou willen koppelen. En andersom: Bedrijven zullen zoeken naar artiesten die passen bij hun merk of doelgroep. Zorg dat je duidelijk hebt waarom zij juist met jou in zee moeten gaan en welke winst er ook voor hen in zit. Daarnaast is het goed om je er bewust van te zijn dat het merk vaak iets in ruil wil voor het leveren van hun producten. Zo zijn er merken die willen dat je op je social media een “shout out” doet naar het merk of dat je een optreedt tijdens een bedrijfsfeest.

← Naar overzicht

Heb je vragen?

Kom je er nog niet helemaal uit en heb je vragen? Neem dan contact op!

Portet van Douwe Esschendal

Douwe Esschendal

douwe@poppuntgelderland.nl 055 - 521 63 46

Werkt vanuit Gigant Apeldoorn

Portet van Riques Ter Heerd

Riques Ter Heerd

riques@poppuntgelderland.nl 06 24814418

Werkt vanuit Doornroosje

Portet van Imke Loeffen

Imke Loeffen

imke@poppuntgelderland.nl 06 41716751

Werkt vanuit Luxor Live

Gerelateerde artikelen

Contactgegevens

info@poppuntgelderland.nl
06-41716751

Check hier wie je moet hebben

Website door Vincent Hammingh & Marcel Klein Legtenberg

© Poppunt Gelderland