10 februari 2020
Perspromotor
Wat doet een perspromotor?
Als je op het punt staat om een nieuwe release uit te brengen wil je natuurlijk dat deze bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht wordt gebracht. Dat kan bijvoorbeeld door een plugger in te schakelen die er voor zorgt dat jouw muziek bij radiostations en streamingdiensten op de playlist komt te staan, maar je kunt ook een perspromotor benaderen.
Zoals de naam al zegt, kan een perspromotor jouw muziek en release bij de pers onder de aandacht brengen. Een perspromotor kan er voor zorgen dat verschillende media recensies en interviews over je schrijven.
Bij wie kun je terecht?
In Nederland zijn verschillende perspromotors actief, zoals bijvoorbeeld:
🔹 Jessica De Wal, werkte vanuit haar PR agency It’s All Happening voor internationale artiesten, Gelderse acts waaronder Jellephant, Lavalu en diverse bedrijven als Paperclip Agency .
🔹 Marlies Waters, heeft voor verschillende labels gewerkt, maar werkte ook samen met bijvoorbeeld De Niemanders, Milky Chance en Rats On Rafts.
🔹 Cinderella Schaap, deed in het verleden promotie voor bekende namen als Radiohead, Coldplay, Foo Fighters, Blur, Joe Cocker, Tina Turner en Robbie Williams.
🔹 Lobke De Boer, werkte aan de promotie van acts als Justin Timberlake, Goose, The Script en Tessa Rose Jackson
🔹 Yolanda Ulger, heeft gewerkt voor acts als Oasis, Racoon, Tiesto, Editors en Dinosaur JR en biedt nu vanuit Wildling Marketing & PR haar diensten aan.
🔹 Lonneke van der Loos, in het verleden gewerkt voor o.a. Agnes Obel, Daniël Lohues, Epica, en M83.