Workshopreeks

Crash Course Muziek Promoten


Elke dag verschijnen er ongeveer 60.000 nieuwe songs op Spotify. Het is dus heel makkelijk om tussen de mazen van het net te glippen. Net daarom is een goede promotie van je muziek cruciaal. Hoe stel je een communicatieplan op? Wat is artist branding? Hoe haal je het meeste uit social media? En hoe bereik je de pers en radio?

Deze zomer biedt VI.BE antwoorden op deze en vele andere vragen aan in een vierdaagse Crash Course. Deze Crash Course bestaat uit 4 webinars van 20 minuten + een live Q&A. Het programma:

12 juli – 12.00-13.00u: Het communicatieplan. Een goede planning geeft je overzicht en structuur bij het opzetten van een promocampagne. Hoe zet je die op en waar moet je op letten?
13 juli – 12-13u: Artist Branding. Wie ben je als artiest, hoe kom je dat te weten en hoe bouw je aan een consistent verhaal? Bij deze sessie leer je alles over branding
14 juli – 12.00-13.00u: Social Media. Wat is het verschil nu tussen Facebook, Twitter, Instagram, Twitch, TikTok, Snapchat…? Waar focus ik op als artiest? En hoe haal ik daar het meeste uit?
15 juli – 12.00-13.00u: Pers, radio en Spotify playlists. Al deze kanalen kunnen jouw muziek bij een heel nieuw publiek brengen, maar hoe schop je het tot bij de radio, in een playlist of in een interview?

Deze Crash Course is gratis te volgen, wel moet je je even aanmelden via de site van VI.BE.

← Naar overzicht

12 juli - 12:00

Online

Naar website >

Contactgegevens

info@poppuntgelderland.nl
06-41716751

Check hier wie je moet hebben

Website door Vincent Hammingh & Marcel Klein Legtenberg

© Poppunt Gelderland